Družba SEAT S.A. je v prvi polovici leta 2023 zaradi uspeha znamke CUPRA, večjega obsega prodaje in pozitivnega učinka izboljšav učinkovitosti dosegla rekorden finančni rezultat. Družba je ustvarila 371 milijonov evrov dobička iz poslovanja, 468 milijonov evrov več kot v enakem obdobju lani, zabeležili so tudi nadaljevanje rasti donosnosti prodaje, ki je že dosegla 5,0 % (v prvi polovici leta 2022 je znašala -1,8 %). Družba SEAT S.A. je zabeležila prihodke v višini 7,411 milijarde evrov, kar je 37,8-odstotno povečanje v primerjavi s prvo polovico leta 2022 (5,377 milijarde evrov) in obenem najvišja številka v zgodovini družbe.
»Objavili smo najboljše rezultate za prvo polovico leta doslej, to je za nas poseben mejnik. S trdim delom smo prišli še dlje, kot bi si sploh lahko predstavljali, še posebno če upoštevamo težave, s katerimi smo se soočali v zadnjih nekaj letih,« je pojasnil Wayne Griffiths, glavni direktor znamk SEAT in CUPRA. »SEAT S.A. je na poti preobrazbe in pred seboj vidim še zelo veliko priložnosti za rast. Naš cilj je, da v prihodnjih letih okrepimo dobiček iz poslovanja in postanemo še bolj trajnostno in dobičkonosno podjetje. Najboljše je še pred nami,« je dodal.
»Izboljšali smo odpornost poslovne strukture družbe SEAT S.A. in podatki za prvo polovico leta potrjujejo, da smo na pravi poti. Družba se bo še naprej osredotočala na strateške prednostne naloge, upravljanje prihodkov in izboljševanje učinkovitosti, da bi dosegla še boljše finančne rezultate,« je povedal David Powels, podpredsednik za finance in informacijske tehnologije pri družbi SEAT S.A.
Izjemni rezultati so posledica povečanja števila dobavljenih vozil
Za dosežen rekordni finančni rezultat je najbolj zaslužno povečanje obsega dobav. S prodajo 261.400 vozil je družba SEAT S.A. ob koncu prve polovice leta 2023 zabeležila 28,1-odstotno rast v primerjavi s prvo polovico leta 2022 (204.100 prodanih vozil).
Prodaja znamke CUPRA še naprej rase, kar je pomembno prispevalo k povečanju globalnega obsega dobav družbe SEAT S.A. V prvi polovici leta 2023 je bilo dobavljenih 107.300 vozil te znamke, kar je 56,9 % več kot v enakem obdobju leta 2022 (68.400), zaradi česar je CUPRA zabeležila najboljšo prvo polovico leta v svoji zgodovini. Od ustanovitve leta 2018 je bilo skupaj prodanih več kot 400.000 vozil, od tega več kot 25 % zgolj v prvi polovici letošnjega leta. Srednjeročni cilj znamke CUPRA je prodaja 500.000 vozil letno.
K rasti skupne prodaje družbe je prispevala tudi znamka SEAT, obseg proizvodnje si je namreč lahko zaradi močnega povpraševanja ter izboljšanega stanja dobav polprevodnikov in drugih pomembnih delov opomogel. V prvi polovici leta 2023 je število dobavljenih vozil znamke SEAT zraslo za 13,6 % na 154.200 vozil (prva polovica leta 2022: 135.800).
CUPRA Formentor vodilni model po prodaji
Najbolje prodajani CUV v Evropi, CUPRA Formentor, ostaja najbolje prodajani model družbe, saj je bilo v prvih šestih mesecih letošnjega leta dobavljenih 60.900 vozil, kar je 21,1-odstotno povečanje glede na enako obdobje leta 2022. Drugi najuspešnejši model znamke, CUPRA Born, je prvo polovico leta zaključil z 18.900 prodanimi vozili, več kot dvakratno povečanje glede na enako obdobje lani (+129,4 %).
Trije najpomembnejši trgi za znamko CUPRA v prvem polletju so bili Nemčija (32.400 vozil; 30,8 % več kot v enakem obdobju lani), Združeno kraljestvo (11.400; +125,4 %) in Španija (11.300; +47,2 %). Od širitve v Avstralijo leta 2022 je globalna rast znamke CUPRA vse močnejša, v prvi polovici leta pa smo z znamko vstopili na nove trge, vključno z Marokom in Egiptom.
Pri znamki SEAT tudi v prvem polletju 2023 najbolje prodajani model ostaja SEAT Arona (53.600 vozil; +23,0 %), sledi mu SEAT Ibiza (43.800; +35,3 %). Glavni trgi za znamko SEAT v prvi polovici leta so bili Španija (35.600; +15,5 %), Nemčija (27.900; +0,4 %) in Združeno kraljestvo (15.900; +24,7 %).