Ker cene goriva po vsem svetu skokovito naraščajo, je učinkovit način vožnje zdaj pomembnejši kot kadar koli prej in ključen za varčno vožnjo. Po podatkih Mednarodne agencije za energijo (IEA) lahko ta ukrep pomaga zmanjšati porabo goriva za 6 do 12 %. Zato je strokovnjak družbe SEAT S.A. pripravil 7 nasvetov za učinkovit način vožnje, s katerimi boste privarčevali pri gorivu in tako prizanesli denarnici.
Pri nenadnih spremembah hitrosti, kot sta hitro pospeševanje ali močno zaviranje, se poraba goriva poveča. Zato je »pomembno, da vozite enakomerno, spremljate vozišče in hitrost spreminjate postopoma,« pojasnjuje Ángel Suárez, inženir v tehničnem centru družbe SEAT S.A. V nizkih prestavah vozite le prvih nekaj sekund, nato pa vozite v visokih prestavah, kadar koli je mogoče. Najbolje je upoštevati navodila indikatorja prestavljanja (GSI) vašega vozila, če vozilo s tem sistemom ni opremljeno, pa poskušajte prestavljati, preden motor doseže 2.500 vrtljajev na minuto. »Višji vrtljaji pomenijo večjo porabo goriva,« pravi Ángel.
Če je motor zagnan, ko se vozilo ne premika, se pregreva in poraba goriva se poveča. Motor v mirovanju, denimo ob kratkih postankih na semaforju, porabi približno 1 liter goriva na uro. »Da bi avtomatizirali ta proces, je celotna paleta vozil SEAT opremljena s sistemom Start-Stop, ki privzeto izključi motor, ko se ustavite,« poudarja Suárez.
Spremembe hitrosti vplivajo na porabo goriva, zato je bolje voziti s stalno hitrostjo, dokler to dopuščajo prometne razmere in vozišče. »Avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC), s katerim so opremljeni modeli SEAT, je odlična rešitev za nastavljanje hitrosti na voziščih brez večjih naklonov, kot so avtoceste,« pravi Ángel. V zvezi s tem IEA priporoča, da kot varčevalni ukrep vozite 10 km/h počasneje. Dokazano je, da že zmanjšanje hitrosti na avtocesti na 110 km/h pomaga prihraniti 11 % goriva.
Vse višje cene goriva močno skrbijo voznike po vsem svetu.
»Če je le mogoče, poskusite ustaviti vozilo nežno, tako da sprostite pedal za plin, da bi izkoristili delovanje motorja, preden pritisnete zavoro,« svetuje Ángel. Na ta način vozilo zavira postopoma, brez porabe goriva, poraba pa se zmanjša. Ključno pri tem je, da predvidevate in upoštevate varnostno razdaljo. »Pogosto naletimo na ljudi, ki pri vožnji po klancu navzdol prestavijo v prosti tek. Gre za zmoto, saj v tistem trenutku motor ni povezan z menjalnikom in vozilo porablja gorivo,« pravi inženir. »Pravilno ravnanje je zaviranje z motorjem, kar pomeni, da pri tem, ko je vozilo v prestavi, umaknemo nogo s pedala za plin, na ta način vozilo ne porablja goriva,« dodaja.
Klimatska naprava je eden tistih dejavnikov, ki porabi največ goriva, po podatkih Mednarodne agencije za energijo (IEA) od 4 do 10 %. Po drugi strani odpiranje oken pri srednjih in visokih hitrostih povzroča zračni upor: zrak vstopa v vozilo in ustvarja aerodinamični upor, ki upočasnjuje vožnjo, motor pa mora za ohranjanje enake hitrosti delati z večjo močjo. »Najbolje je, da pri klimatski napravi vedno uporabljate funkcijo AUTO, saj tako kompresor želeno temperaturo dosega na najučinkovitejši način, ne da bi se povečala poraba. Pri hitrostih nad 80 km/h, ko igra aerodinamika pomembno vlogo, naj bodo okna vedno zaprta,« priporoča Ángel.
To je ključnega pomena za varnost, pa tudi za učinkovito vožnjo. Po podatkih IEA lahko z rednim nadziranjem tlaka v pnevmatikah prihranite vsaj 1,5 % goriva. Poleg tega Ángel Suárez svetuje, da »pravilno porazdelite tovor v prtljažniku, da bi zmanjšali težo vozila, ki prav tako vpliva na učinkovitost, in nato prilagodite tlak v pnevmatikah«, če prevažate strešni kovček, pa se morate zavedati, da bo to povečalo porabo goriva.
Načrtovanje poti je ključnega pomena za varčevanje. Zaradi nepredvidenih dogodkov, ustavljanja v zastojih ali izgubljanja na neznanih poteh se lahko vaše potovanje po nepotrebnem podaljša, poraba goriva pa posledično poveča. Zato je »bolje načrtovati pot, izbrati čas v dnevu, ko je najmanj prometa, in isto pot izkoristiti za več opravkov«, zaključuje.