Martorell (Španija), 19. april 2017 - SEAT je namenil 900 milijonov evrov za investicije ter stroške razvoja in raziskav za novo Ibizo in Arono. Predsednik uprave Luca de Meo je to novico objavil, ko se je na obisku v SEAT-ovih obratih v Martorellu mudil predsednik katalonske vlade Carles Puigdemont, obisk pa je časovno sovpadal z začetkom serijske proizvodnje nove SEAT Ibize. De Meo je povedal, da je bila skupna vsota za investicije ter stroške razvoja in raziskav večinoma namenjena za razvoj obeh modelov in za preureditev tovarne v Martorellu, da bodo tam lahko izdelovali ta dva modela. Vsota 900 milijonov evrov je del skupnega investicijskega načrta v vrednosti 3,3 milijarde evrov, ki so ga v septembru 2015 napovedali za obdobje 2015-2019.
Po besedah SEAT-ovega predsednika uprave "ta investicija dokazuje našo zavezanost gospo¬darskemu razvoju države in potrjuje naš vodilni položaj na mestu največjega indu-strijskega vlagatelja v raziskave in razvoj. V uvajanje novih modelov bomo prvič investirali tolikšno vsoto. SEAT ima ključno vlogo na področju vlaganj, tehnologij, industrije in zapo-slovanja, pa tudi pri ustvarjanju bogastva in blaginje."
Novo Ibizo, ki so jo v celoti razvili v Barceloni, izdelujejo na Liniji 1 v Martorellu, tj. tovarni, kjer izdelajo največ vozil v Španiji, še nekaj mesecev pa bodo novo Ibizo izdelovali vzporedno s četrto generacijo modela. Nova Ibiza je izdelana na osnovi nove platforme MQB A0 in želja je, da bi zaznamovala ambiciozni preobrat na področju varnosti, oblikovanja, zmogljivosti in udobja. Od drugega polletja 2017 naprej bodo na isti proizvodni liniji sestavljali tudi Arono, SEAT-ov novi kompaktni crossover. Poleg tega v Martorellu izdelujejo še modela SEAT Leon in Audi Q3.
"Kot prvi smo uporabili novo Volkswagnovo koncernsko platformo MQB A0, kar predstavlja mejnik tako za znamko SEAT kot tudi za tovarno Martorell. Ta tehnologija nam daje večjo prilagodljivost, saj nam omogoča, da na isti platformi izdelujemo več modelov z različnim tipom karoserije. Poleg tega je osredotočenje proizvodnje na en segment, zaenkrat na Ibizo in pozneje na Arono in Audi A1, odlična novica tudi za pomožno industrijo, ker se bo povečal obseg naročil pri domačih dobaviteljih," je dejal Luca de Meo.
Ibiza, od katere je bilo od začetka proizvodnje v letu 1984 prodanih več kot 5,4 milijona primerkov, je najznačilnejši in najbolje prodajani model znamke SEAT. Prodaja pete gene-racije Ibize je stekla 7. aprila, v avtosalone pa bo vozilo zapeljalo junija. Nova Ibiza predstavlja vrhunec faze konsolidacije in začetek novega obdobja rasti, ki sovpada z letom, v katerem SEAT začenja z največjo produktno ofenzivo v svoji zgodovini.
Predsednika katalonske vlade Carlesa Puigdemonta je na njegovem prvem obisku tovarne pozdravil predsednik uprave družbe SEAT Luca de Meo. Skupaj z ministrom za trgovino in znanje Jordijem Baigetom in župani Martorella, Abrere in Sant Esteva de Sesrovires ter več SEAT-ovimi vodstvenimi delavci je skupina obiskala oblikovalski center, edinstveno središče, kjer s povezovanjem tehnologije in ustvarjalnosti nastajajo SEAT-ovi prihodnji modeli. Gostje so tam iz prve roke spoznali SEAT-ovo strategijo za prihodnost in nove modele, ki jih bo znamka pripeljala na trg v prihodnjih letih.
Skupina se je potem odpravila v Montažno delavnico 10, kjer si je Puigdemont, ki se je v spremstvu SEAT-ovega predsednika uprave pripeljal za volanom nove Ibize, ogledal proizvodni obrat, kjer izdelujejo novo Ibizo, in pobliže spoznal najnovejše inovacije, ki jih družba uporablja v skladu z industrijo 4.0, na primer pametna očala in avtonomne robote, vse to v okviru prizadevanj, da bi Martorell postal pametna tovarna.
Med visokim obiskom je Luca de Meo izpostavil novo obdobje rasti, v katero je znamka vstopila z novimi modeli in s finančnimi rezultati, ki potrjujejo, da je družba na poti do vzdržne dobičkonosnosti. Nedavno je SEAT predstavil najboljše finančne rezultate v svoji zgodovini, saj so dosegli rekordni dobiček iz poslovanja v višini 143 milijonov evrov. Lansiranje štirih novih modelov med letoma 2016 in 2017 je prispevalo k rekordni vrednosti investicij ter stroškov razvoja in raziskav, ki je lani znašala več kot 850 milijonov evrov. Če upoštevamo podatke od leta 2012 naprej, znaša skupna vsota 3 milijarde evrov.
SEAT je eden od glavnih stebrov španskega gospodarstva in vodilni avtomobilski proizvaja¬lec, ki trenutno ustvarja okrog 1 % španskega BDP in več kot 4 % katalonskega BDP. Podjetje je lani izvozilo proizvode v vrednosti več kot 7 milijard evrov, kar predstavlja več kot 10 % vsega katalonskega izvoza. SEAT v Kataloniji zaposluje več kot 14.000 ljudi in je največji tamkajšnji delodajalec, pri čemer na vsako neposredno delovno mesto ustvarja šest delovnih mest.