SEAT je v letu 2016 dosegel najboljše finančne rezultate v svoji zgodovini. Družba je naredila korak naprej k trajnostni dobičkonosnosti in je v letu 2016 dosegla dobiček iz poslovanja v višini 143* milijonov evrov (2015: -7 milijonov evrov), dobiček po davku in pred izrednimi prihodki pa je znašal 232 milijonov evrov (2015: 6 milijonov evrov). SEAT je prvič po letu 2007 pozitivno zaključil leto po obeh kazalnikih. S tem je dosegel tudi najvišji dobiček iz poslovanja v svoji zgodovini.
Zaradi prodaje hčerinske družbe VW Finance, S.A. Volkswagnu AG je končni rezultat družbe SEAT narasel na 903 milijone evrov. Prodaja hčerinske družbe spada v okvir strategije skupine Volkswagen za reorganizacijo finančno odvisnih družb pod eno družbo. Družbi SEAT je prinesla kapitalski dobiček v višini 671 milijonov evrov. Prodaja je omogočila izboljšanje finančnega položaja znamke, potem ko so v prejšnjih letih morali nameniti 590 milijonov evrov za kompenzacijo izgub.
»Večja prodaja, večja ponudba in optimizacija stroškov so omogočile dobičkonosnost. Naša ekipa je zelo ponosna na 143-milijonski dobiček iz poslovanja,« je poudaril predsednik znamke SEAT Luca de Meo med predstavitvijo finančnih rezultatov za leto 2016 v Barceloni. »SEAT je postal stabilna družba, ki je prešla fazo okrevanja in je zdaj v fazi konsolidacije. SEAT se pripravlja na razvoj in rast,« je pojasnil Luca de Meo. Dodal je še: »Leto 2017 je za SEAT zelo posebno. Ibiza in Arona bosta pospešili proces konsolidacije. Pripravljeni smo, da SEAT popeljemo na višjo raven.«
»Leto 2017 je za SEAT zelo posebno. Ibiza in Arona bosta pospešili proces konsolidacije. Pripravljeni smo, da SEAT popeljemo na višjo raven.«
Prihodki od prodaje družbe SEAT za leto 2016 so znašali 8597 milijonov evrov, kar je 3,2 % več kot prejšnje leto in predstavlja najvišji prihodek v zgodovini. Razloge za takšen rezultat najdemo v rastoči prodaji in večji ponudbi vozil, kar dokazuje komercialni uspeh Atece, Leona in Alhambre, treh modelov z najvišjo kontribucijsko maržo. K dobrim rezultatom je prispevala tudi integracija tehničnega centra družbe SEAT (CTS) v matično družbo. Zaradi tega bo v prihodnosti mogoče bolj učinkovito odgovarjati na tehnološke izzive. Pozitiven vpliv je imelo tudi povečano poslovanje SEAT Componentes, ki bo leta 2019 začel izdelovati nov menjalnik MQ281 skupine Volkswagen. Leta 2016 je SEAT izvozil 82,4 % svojih proizvodov in se v Španiji uveljavil kot vodilno industrijsko izvozno podjetje, saj je prispeval 2,8 % celotnega izvoza.
Začetek prodaje Atece, prvega SUV-ja znamke SEAT, ter najboljši rezultat prodaje Leona in Alhambre do zdaj sta omogočila znamki SEAT, da je že četrto zaporedno leto dosegla rast prodaje (408.700 vozil; 30-odstotno povečanje v zadnjih štirih letih) in najboljši rezultat po letu 2007. Ibiza je z več kot 150.000 prodanimi vozili v letu 2016 prispevala tudi k povečanju dostave vozil in razvoju na trgih v Nemčiji (+2,5 %), na Poljskem (+22,1 %), v Turčiji (+41,5 %) in Avstriji (+12,9 %).
Člani izvršnega odbora na letni novinarski konferenci družbe SEAT.
Največja produktna ofenziva v zgodovini znamke SEAT s štirimi novimi modeli, predstavljenimi v letih 2016 in 2017, je poskrbela za rekorden rezultat na področju celotnih naložb ter izdatkov za raziskave in razvoj. SEAT je temu namenil 47 % več sredstev kot leto prej, kar skupaj znaša 862 milijonov evrov (276 milijonov več kot leta 2015). Poleg drugih prioritet so bila ta sredstva namenjena novemu modularnemu prečnemu sistemu MQB A0. SEAT bo prva družba v skupini Volkswagen, ki bo uporabila ta sistem, in sicer za izdelavo pete generacije Ibize. Omenjena številka predstavlja 10 % prihodkov od prodaje. Od leta 2012 je SEAT v raziskave in razvoj, opremo ter objekte vložil tri milijarde evrov.
Zagon v poslovni dejavnosti je kompenziral povečanje stroškov dobaviteljev in plač zaposlenih, ki jih je povzročila integracija zaposlenih v tehničnem centru družbe SEAT. V stroške delovne sile je vštetih tudi šest milijonov evrov, ki jih bo SEAT izplačal zaposlenim kot dodatek za dosežene rezultate, kot je določeno v kolektivni pogodbi iz leta 2016. Združitev pa je kljub vsemu zmanjšala druge stroške za več kot 20 %. Optimizacija in ukrepi za povečanje učinkovitosti so prav tako pozitivno vplivali na zmanjšanje stroškov.
EBITDA (dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo) je znašal skoraj 500 milijonov evrov, kar je 25-odstotno zvišanje.
Leta 2016 je SEAT povečal doseganje dobička pri svoji osrednji dejavnosti. Družba je izboljšala kazalnik EBITDA za 25 %. Tako zdaj znaša 489 milijonov evrov.
Holger Kintscher, podpredsednik družbe SEAT za področje financ, informacijske tehnologije in organizacije, je poudaril: »Rezultati za leto 2016 so prelomni in odražajo trud zadnjih nekaj let. Družba je v črnih številkah pri dobičku iz poslovanja in po obdavčitvi, to pa smo dosegli s pozitivnimi kazalniki. EBITDA in višina naložb dokazujeta moč družbe na finančnem področju.«
SEAT bo letos zaključil največjo produktno ofenzivo v svoji zgodovini. Peta generacija Ibize bo pri trgovcih na voljo letos poleti, nova Arona, kompaktni crossover znamke, pa bo predstavljena v drugi polovici leta 2017. Oba modela so izdelali v tovarni v Martorellu. Pridružila se bosta Ateci, ki so jo začeli prodajati leta 2016, in prenovljenemu Leonu, ki je v prodaji od januarja.
Širitev in prenova ponudbe bosta omogočili večjo pokritost trga v Evropi (s 53 % na 72 %) in dali nov zagon prodaji. Prav tako se bo za 2,6 leta zmanjšala povprečna starost modela. Januarja in februarja letos so se dostave vozil znamke SEAT po svetu povečale za 13,6 % in tako skupno znašajo 64.000 vozil. V začetku leta je bila znamka SEAT tudi ena najhitreje rastočih znamk v Evropi, saj so se za 20 % povečale registracije njenih vozil.
Znamka SEAT si želi postati vodilna v avtomobilski industriji na področju povezljivosti in pametne mobilnosti.
Glede širitve znamke je predsednik družbe SEAT Luca de Meo dejal: »Trenutno delamo na projektih internacionalizacije. Dober in konkreten primer tega je odločitev, da bomo v drugi polovici leta začeli vozila izdelovati v Alžiriji. Gre za projekt skupine Volkswagen, ki se bo začel z Ibizo in Golfom, toda SEAT bo pri tem imel vodilno vlogo. Ibizo, ki jo bomo uvozili na alžirski trg, bomo izdelovali v Martorellu, toda končna sestava bo potekala v Alžiriji v novi tovarni uvoznika.«
Znamka SEAT si želi postati vodilna v avtomobilski industriji na področju povezljivosti in pametne mobilnosti. Da bi jim to uspelo, bodo aprila odprli Metropolis:Lab Barcelona. Gre za objekt, ki ga bo vodil zgolj SEAT. Vključen bo v svetovno mrežo digitalnih laboratorijev skupine Volkswagen. Znamka SEAT bo v prihajajočih mesecih v Barceloni odprla tudi reprezentativno trgovino, da bi okrepila odnose s kupci in z mestom.