SEAT S.A. je v letu 2023 dosegel svoj drugi največji obseg prodaje v zgodovini, k čemur je pripomogel uspeh znamk SEAT in CUPRA. Družba je skupno dobavila 519.200 vozil (2022: 385.600) - to je 34,6 % več kot leto prej, kar kaže, kako močan je SEAT S.A. pri prehodu na elektrifikacijo.
CUPRA je z 230.700 dobavljenimi vozili znova postavila rekord, obseg prodaje se je s tem povečal za 50,9 % glede na leto 2022 (152.900). S stabiliziranjem dobavnih verig in posledičnim povečanjem proizvodnje je znamka SEAT dosegla dvomestno rast, saj je dobavila 288.400 vozil (2022: 232.700; +24,0 %). Znamki SEAT in CUPRA sta v zadnjem mesecu leta dosegli obseg dobav 47.200 vozil in s tem zabeležili najboljši december v zgodovini družbe.
Wayne Griffiths, predsednik uprave znamk SEAT in CUPRA, je povedal: "Ti podatki o obsegu dobav kažejo, da ima SEAT S.A. pravilno strategijo z obema znamkama: rekordni rezultati znamke CUPRA in ponovna rast znamke SEAT tudi dokazujejo, da nam uspeva premagovati težave, s katerimi smo se spoprijemali zadnjih nekaj let, na primer covid‑19 in nezadostna oskrba z deli. Kljub trenutno težavnim gospodarskim razmeram v prihodnost gledamo s pravim optimizmom."
Vodilni trg družbe SEAT. S.A. ostaja Nemčija, kamor je družba dobavila 129.100 avtomobilov - za 22,6 % več kot v letu 2022 (105.300), s čimer je dosegla rekordni, 4,5-odstotni tržni delež. Španija je ohranila položaj drugega največjega trga družbe: dobavljenih je bilo 79.200 avtomobilov ali 26,0 % več kot leto prej (62.900). Sledilo ji je Združeno kraljestvo s 57.800 prodanimi vozili, kar je 58,1 % več kot v letu 2022 (36.000). Prodaja v Franciji je dosegla 33.100 vozil ali 53,9 % več (21.500), obseg dobav v Italiji pa je zrasel za 25,1 %, s 25.300 na 31.600 vozil, s čimer so tam zabeležili najboljši, 2-odstotni tržni delež doslej.
Poleg petih največjih evropskih trgov je SEAT S.A. presegel mejnik 20.000 dobavljenih avtomobilov še v Mehiki (21.200; +77,9 %), Turčiji (20.800; +133,3 %) in Avstriji (20.200; +24,5 %), kjer so zabeležili doslej največji obseg dobav in tudi največji tržni delež (8,5 %). Dobava je dosegla rekordnih 14.300 avtomobilov (+82,0 %) na Poljskem, največja doslej pa je bila tudi na Danskem: 9.500 (+87,5 %) vozil in tržni delež 5,4 %.
2023: zgodovinsko leto za znamko CUPRA
CUPRA je v letu 2023 dosegla nov mejnik: od njene ustanovitve leta 2018 je bilo dobavljenih 528.000 vozil. CUPRA Formentor ostaja največja prodajna uspešnica družbe in najbolje prodajani CUV v A-segmentu v Evropi. S 120.100 dobavljenimi vozili po svetu se je njegova prodaja glede na leto 2022 (97.600) povečala za 23,0 %. Drugi najbolj priljubljeni model znamke CUPRA, popolnoma električni CUPRA Born, je dosegel prodajo 45.300 primerkov, kar pomeni 44,4-odstotno rast glede na leto prej (31.400).
CUPRA je z veliko uspešnostjo na ključnih trgih utrdila svoj položaj ene izmed najhitreje rastočih evropskih avtomobilskih znamk. Nemčija ostaja največji trg znamke CUPRA (prodanih 72.300 vozil; 23,8 % več kot 2022), sledi pa ji Združeno kraljestvo (25.700; +78,5 %). Velika rast je bila zabeležena tudi v Španiji (19.600; +43,0 %), Italiji (17.100; +50,9 %) in Franciji (15.100; +97,6 %), sledili pa sta jim Poljska (9.200; +197,6 %) in Avstrija (7.600; +40,7 %). CUPRA je čedalje bolj priljubljena tudi v drugih državah: obseg dobav se je povečal v Turčiji (10.000; +258,3 %), Mehiki (6.500; +51,8 %) in Avstraliji (3.800; +238,1 %).
Leto 2023 je bilo za znamko CUPRA zgodovinsko leto. Znamka je premierno predstavila svoj popolnoma električni SUV CUPRA Tavascan, ki bo na trg prišel pozneje letos. Predstavila je tudi svoje novo konceptno vozilo CUPRA DarkRebel, ki je najvišje utelešenje dizajna CUPRA. Obenem znamka širi edinstveno mrežo prodajnih mest CUPRA City Garage z otvoritvami na ikoničnih lokacijah, kot sta Berlin in Pariz.
Znamka SEAT znova raste
Leto 2023 je bilo za znamko SEAT leto občutne rasti. SEAT Arona je z 89.000 dobavljenimi primerki (2022: 71.000; +25,3 %) ohranila svoj položaj najbolje prodajanega modela znamke, sledili pa sta ji SEAT Ibiza (77.700; +51,5 % | 2022: 51.300) in SEAT Ateca (66.800; +38,5 % | 2022: 48.200).
SEAT je svojo navzočnost v Španiji, ki je največji trg znamke, okrepil z 59.700 dobavljenimi vozili oz. 21,2-odstotno rastjo glede na leto pred tem. Veliko rast je zabeležil tudi v Nemčiji (56.800; +21,2 %), Združenem kraljestvu (32.100; +44,8 %) in Franciji (18.100; +30,0 %), skupino največjih 5 trgov pa je zaokrožila Mehika (14.600; +92,6 %).
"Znamki CUPRA in SEAT sta močna kombinacija, ki v tem trenutku transformacije v avtomobilski industriji kupcem nudi najboljše iz obeh svetov," je rekel Kai Vogler, izvršni podpredsednik za prodajo in trženje. "Pri družbi SEAT S.A. bomo kupcem še naprej služili na vseh področjih in načrtovali širok nabor možnosti za voznike - od najučinkovitejših klasičnih motorjev z notranjim zgorevanjem do 100-odstotno električnih vozil."
Najboljše iz obeh svetov
Leto 2023 je na splošno prineslo strmo rast skupne proizvodnje s 534.257 vozili SEAT in CUPRA, kar je 27,1 % več kot v predhodnem letu (420.190). Obseg proizvodnje v tovarni družbe v Martorellu - ki vključuje tudi Audi A1 - se je povečal za 20,9 % oz. na 443.443 vozil (2022: 366.764), večinoma zaradi izboljšanja stanja v dobavni verigi.
Pogled družbe SEAT S.A. v prihodnost kaže, da bo leto 2024 intenzivno in polno pomembnih mejnikov, saj družba še naprej gradi temelj za največjo transformacijo v svoji zgodovini: prehod na elektrifikacijo in preobrazbo mobilnosti za novo dobo. Med vrhunci bosta 40-letnica modela SEAT Ibiza in premiera modela CUPRA Terramar. Ponudbo znamke CUPRA bodo dodatno obogatili prenovljena modela Leon in Formentor ter premiera modela Born VZ. Vlaganje v globalno širitev znamke CUPRA se bo nadaljevalo z odprtjem novih prodajnih mest CUPRA City Garage v Madridu, Manchestu, na Dunaju in v Istanbulu.
Podatki o prodaji* | |||
2023 | 2022 | ||
SEAT S.A. | 519,200 | 385,600 | +34,6 % |
Znamka SEAT | 288,400 | 232,700 | +24,0 % |
Znamka CUPRA | 230,700 | 152,900 | +50,9 % |
*številke so zaokrožene |