Nedelujoče žarnice pri vozilu je treba takoj zamenjati, da ne ogrozite varnosti. Toda katera žarnica je prava?
Kot lastnik vozila izkoristite originalna svetilna sredstva SEAT:
- Originalne žarnice SEAT se optimalno prilegajo vašemu vozilu. Natančno ustrezajo tehnologiji in zahtevam. - Dolga življenjska doba: zaradi natančnega ustrezanja vozilu imajo žarnice bistveno daljšo življenjsko dobo. - Poraba energije
Za dodatne informacije in cenovno ponudbo za svoje vozilo se obrnite strokovnjake na pooblaščenem servisu SEAT.
Osvetlitev vozila obsega vse vire svetlobe v vozilu. Žarometi spredaj in zadaj, smerniki itd. so jamstvo za varno udeležbo v cestnem prometu za vas in ostale udeležence v prometu. Poleg tega so pomemben del dizajna vozila.
Pri nesrečah je zunanja osvetlitev pogosto tisti del vozila, ki se poškoduje. Stroški popravila poškodovanega dela so odvisni od povzročene škode.
Za barvo luči na vozilih veljajo podrobni predpisi. S tem se zagotovi poenotenje v cestnem prometu in prepreči zmeda zaradi različnih barv. Svetlobna signalizacija je sestavni del uspešnega in varnega soobstoja v cestnem prometu. Načeloma ima vozilo sprednje in zadnje luči, ki so deloma vidne tudi s strani. Na sprednji strani vozila sta serijsko dva žarometa, ki lahko opravljata različne funkcije. Na zadnji strani sta zadnji luči, ki lahko glede na signal svetita v različnih barvah. Določeni modeli vozila imajo tudi smernike ob strani in dodatno zavorno luč na zadnjem steklu.
Luči na sprednjem delu vozila so žarometi in so vedno v paru. Žarometi lahko svetijo le belo ali rumeno in imajo praviloma naslednje funkcije:
Zadnje luči lahko svetijo le rdeče ali belo, odvisno od tega, katerega od naslednjih signalov želite oddati:
Smerna utripalka, ki jo običajno imenujemo smernik, je bistvenega pomena pri zagotavljanju tekočega cestnega prometa. Jasno označuje smer vožnje vozila. Uporaba smernika je obvezna, in sicer tako, da ga lahko ostali udeleženci v prometu jasno zaznajo. Tako pri zavijanju kot pri prehitevanju zagotavlja nemoten prometni tok in preprečuje nepotrebna tveganja. Če vklopite smernik, je svetlobni signal viden spredaj in zadaj, pri nekaterih vozilih pa tudi ob strani. Luč utripa oranžno, in sicer tako dolgo, dokler smernika ne izklopite ali dokler ne poravnate volana. Na voljo je tudi funkcija, ki omogoča, da smernik utripne le nekajkrat, nato pa se sam izklopi, kar je zelo uporabno zlasti pri menjavi voznega pasu.
Žarnice so pri nesrečah pogosto poškodovane ali se okvarijo iz drugih razlogov. Zato so različne žarnice motornih vozil zasnovane tako, da jih lahko v primeru okvare hitro in enostavno zamenjate.
Pri izbranem servisnem partnerju SEAT opravijo manjša popravila žarometov v okviru storitev SEAT Clever Repair, pri tem pa se lahko zanesete na originalne dele SEAT.
Pri novejših modelih vozil potovalni računalnik sporoči vsako okvaro. Pri starejših modelih pa vsake toliko časa preverite, ali žarnice delujejo, tako da na kratko preizkusite eno za drugo.
V primeru okvare takoj odpeljite vozilo v izbrano servisno delavnico SEAT, saj ima vsaka žarnica svojo funkcijo in zagotavlja večjo varnost v cestnem prometu.
Žarnice so preizkušeni viri svetlobe, ki predvsem pri nekoliko starejših motornih vozilih spadajo med serijsko opremo. Pri sprednjih žarometih so uporabljene tako imenovane žarnice Bilux, ki lahko svetijo kot dolge ali zasenčene luči in oddajajo svetlo belo svetlobo. Za zadnje in zavorne luči se večinoma uporabljajo žarnice z dvema žarilnima nitkama, ki svetijo rdeče in omogočajo kombinacijo obeh funkcij.
Novost v tehnologiji žarometov je tako imenovana ksenonska svetloba. Za ksenonske žaromete je značilno, da ponoči ustvarijo spekter svetlobe, podoben dnevni svetlobi, kar izboljša vidljivost za voznika in s tem se poveča tudi varnost. Vir svetlobe prihaja iz ksenonske žarnice. Za ksenonske žaromete je potrebna zapletena tehnologija, vendar so zaradi majhne porabe energije in dolge življenjske dobe naložba, ki se izplača. Pri znamki SEAT je večina novih modelov vozil dobavljivih s sodobnimi ksenonskimi lučmi ali celo biksenonskimi žarometi, ki lahko z enim žarometom delujejo kot zasenčene ali kot dolge luči.
Medtem ko je ksenonska svetloba popolna za sprednje žaromete v nočnem prometu, se LED-sijalke pogosto uporabljajo za zadnje luči in osvetlitev notranjosti. Zaradi majhne porabe energije, kratkega odzivnega časa, majhnih dimenzij in dolge življenjske dobe so odlične kot zadnje luči in stranski smerniki. Uporabljajo se tudi pri osvetlitvi opozoril na armaturni plošči.